Ændring af Vedligeholdes regler af andele + nye købspapier

Project Description

Forslag til ændring af beboernes ansvar for værelsers tilstand ved fraflytning. Dette forslag vil gøre det muligt for kollegiet, at sende en regning til ejer af andel/værelse ikke lever op til en hvis standard som aftales omkring hvordan man kan aflevere en andel til næste beboer. Da dette ikke findes rimeligt at mange værelser ikke er blevet holdt ordentligt igennem flere ejere og er faldet meget i standard igennem flere år. Dette vil også fremtidssikre at kollegiet også er interessant i fremtiden for nye beboere uden at de skal bo under dårlige forhold og at kollegiet ikke skal ”sluge” flere regninger for værelser som er fraflyttet i dårlig stand. Hvis kollegiet også skal være interessant for fremtidige beboere, så kan vi gøre så meget ved det udvendige, men hvis det enkelte værelse ikke lever op til en hvis standard er der ingen som har lyst til at bo der i fremtiden. F.eks kan det nævnes at flere værelser døjer med dårlige gulve som ikke står til at redde men skal udskiftes, dette er en udgift som beboere ikke selv påtager sig (kan ikke forventes) og vil gøre at værelseser forfalder.

Forslag inkluderer

  1. Ved første fraflytning fra forslaget træder i træk, vil det enkelte værelse blive sat i stand til vis aftalt standard for alle værelser/andele. (På kollegiets regning)
  2. Hver enkelt beboer som flytter ind i istandsat værelse/andel forpligter sig til aflevere/sælge andel i samme standard som modtaget. (Andel skal gøres i stand, for beboeres egen regning)
  3. Hvis punkt 2 ikke bliver overholdt vil beboer få en regning for at efterlade andel i uacceptabel tilstand. (Regning = pris fra firma for at gøre i stand)
  4. Hver værelse vil blive inspiceret ved tjeklise og fotos ved indflytning og fraflytning. (Så begge personer som sælger og køber, kan stå inde for værelses stand)
  5. Der skal laves en standard/aftales for alle værelser, så det er muligt at sammenligne dem ud fra samme standard.

+ nye salgs-papirerne,

-Nøglesystem

-Vedligeholdes pligt

-Elektronisk salgs-papir

Documents

Project Progress

Project Timing

  • Start
    Oct 29 2018
  • End
    Oct 31 2019

10/29/2018 10/31/2019

100%

Overall Project Completion

  • 20%
  • 60%

  • 40%
  • 80%

1. Vedtagelse af at bestyrelse kan arbejde med forslag Complete 100%

100%
Description

2. Udarbejdning af indhold og ændring af kollegieorden/vedtægter Complete 0%

0%
Description

3. Vedtagelse af nye regler Complete 0%

0%
Description

Project Discussion No discussions posted at this time

Skriv et svar